Wereldwijd krijgt maar liefst 1 op de 3 vrouwen (!) in haar leven te maken met geweld. Thuis, op straat en op het werk. Vooral in de kledingindustrie is dit een groot probleem. Verbaal geweld komt veel voor en er is een hoog risico op verkrachting en misbruik. Maar ook (armere) vrouwen die op het platteland wonen en werken, zijn door hun achtergestelde positie kwetsbaar voor (huiselijk) geweld en landroof.
van geweld op het werk vindt plaats in de zorgsector
van de textielarbeiders in Bangladesh heeft geweld gezien of ervaren
van de Nederlanders heeft te maken gehad met een vorm van seksuele intimidatie
ActionAid zet zich in voor de bescherming van vrouwen en richt zich op de onderliggende oorzaken van scheve machtsverhoudingen en economische ongelijkheid tussen mannen en vrouwen.
Daarom vragen wij extra aandacht voor dit thema tijdens de #16days. Op social media delen bekende influencers 16 dagen lang hun ervaring met geweld op het werk. Deel hun bericht, óf je eigen verhaal met de hashtag #16days of #16daysof activism.
Liever persoonlijk contact? Meld je dan aan als campaigner en zet 8 december alvast in je agenda!